Dogru kaynak Dogru kaynak Video Dogru kaynak Dogru kaynak
Kategoriler

Felsefe 11. sınıf-evrensel ahlak yasasının varlığını reddedenler

dogrukaynak Ödev-Ders » Felsefe » Felsefe 11. sınıf-evrensel ahlak yasasının varlığını reddedenler
Hit : 8483
Yükleyen : Paylasimci
Oy Ver (0) :
1.HEDONİZM (HAZ AHLAKI) Kurucusu Aristippostur. Ona göre haz veren şey “iyi”,haz vermeyen “kötü”dür. İnsan sadece kendi yaşadığı hazzı bilebilir. Başkalarının hazzını bilemez. Bu nedenle evrensel ahlak yasası yoktur. Onun için önemli olan anlık hazlardır. hazlar aralarında nitelik olarak değil, şiddet dereceleri bakımından ayrılırlar. Maddi (duyusal ) hazlar manevi hazlardan daha üstündür. Çünkü doğrudan doğruyadır. Ayrıca manevi hazlar bir anlık değildir, süreklilik vardır.
Epikuros; Ona göre iyi haz kötü acı verendir. Her hazzın özü ve amacı bir acısızlıkta acıdan kurtulmadadır. O yapay hazları doğal bulmakla birlikte hayatta zorunlu olmayan hazları mahkûm eder. Bedensel hazlar kısa sürer yalnızca ruh hazları gelip geçici olmayan hazlardır.
2.FAYDA AHLAKI-Bireye yarar sağlayan davranış “iyi”,sağlamayan “kötü”dür. Yararlı olan kişiden kişiye değiştiği için evrensel ahlak yasası yoktur.
3.EGOİZM (BENCİLLİK) Bencillik, başkalarını dikkate almadan sadece kendi çıkarını düşünme anlamini gelir. İnsanın yalnızca kendi “ben”ine uygun olanı “iyi”nin ölçütü sayan düşüncesidir. Kendini sevme, kendini koruma içgüdüsüne insanı benci, kendine düşkün ve yalnızlaşmış bir varlık olarak gören Hobbes, ahlaki olanı da barış içinde yaşama amacına yönelik bir araç olarak değerlendirir. Onda ahlaklılık insanın kendisini sevmesinin biçimlenmesidir. Bu sevgi herkeste değişik olacağından evrensel ahlak yasası yoktur.
3.ANARŞİZM Başta devlet olmak üzere tüm baskıcı kurumların ortadan kalkması gerektiğini öne süren öğretidir. Temsilcisi Max Stiner ve Proudhon ´dur. Evrensel ahlak yasasını reddeder. O tüm ahlaki değerlerin bir takım soyutlamalardan ibaret olduğunu düşünür.
4. NİHİLİZM(HİÇCİLİK)-FRIEDRICH NIETZSCHE Ona göre yapılması gereken; insanlığı ahlaktan kurtarmaktır. İnsan doğasına yaraşan, güçlü, korkusuz, acımasız olmaktır. Oysa tüm ahlaklar insanın güdülerini köreltir, onu pasifliğe yöneltir. Nietzscheye göre; toplumda iki tür insan ve bunların oluşturduğu iki tür sosyal sınıf vardır. Birincisi Halk Sınıfı; sürü durumundadır Din ve ahlak kuralları bu sınıf için yeterlidir. İkincisi Seçkin Sınıf; Seçkin sınıfa yakışan ahlak, insanın doğasına uygun olan, bireyci, bencil, acımasız ahlaktır. Amaç, ”üstün insan”a ulaşmaktır. Üstün insan; sıradan, korkak, zayıflığı öğütleyen vicdan ahlakından kurtulup “iktidara doğru giden güç ahlakına ulaşmakla oluşur. Ona göre “güç” en yüce iyi; yenilgi, kaybetmek, zayıflık ise kötüdür. İnsan için gerekli olan güçlü olmaktır.


5. EXISTANSIYALIZM(VAROLUŞÇULUK)-JEAN PAUL SARTRE
İnsanın kendi var oluşunu ancak özgürce davranarak gerçekleştirebileceğini savunur. Ancak bu özgürlük sınırsız değil, sorumlulukla belirlenmiştir.Sartrea göre insan insanlığını kendisi yapar,değerlerini kendisi yaratır,yolunu kendisi seçer.Bu nedenle seçiminde tek başınadır ve sorumluluklar da kendisinindir.



 »2010 2011 7 SINIF MÜZİK YILLIK PLANI, »10 sınıf coğrafya topografya ve kayaçlar videolu ders anlatımı, »tarıh dersı 10 sınıf taşra ve eyalet yönetımı anlat, »dil ve anlatım11 sınıf ders kitabı cevapları, »lise sınıf arkadaşlarının mektuplaşmasına örnek, »özgün yayınevi matematik planı 3 sınıf, »11 sınıf inkılap tarihi etüt odası, »11 sınıf ingilizce workbook cevapları, »11 sınıf edebiyat yazılı soruları, »8 sınıf ingilizce etüt odası, »10 sınıf almanca ders notları, »11 SINIF TARİH kitabı cevapları, »dil ve anlatım 10 sınıf testleri, »sınıf defteri açıklama kısmına ne yazılır, »8 sınıf fen ve teknoloji 1 ünite ile ilgili değerlendirme soruları,

Yorumlar

Yorum yapılmamış.
Adınız :

E-Mail Adresiniz :

Yorumunuz :

odev indir